人気ブログランキング | 話題のタグを見る

Sakura at Iwate university Vol.1, Beautiful trees of Sakura







岩手大学には隠れた桜の名木がいくつかあります。

There are some beautiful trees of Sakura standing at Iwate univerisity.














この日は,後ほど紹介いたしますが,fu-kuroさんrakudaさんnonojiさんとオフ会でした。
っと,その前に集合場所である岩手大学,久しぶりだったので下見へ。
そのとき撮った大学内の桜の名木たちです。(1,2枚目は合流後でした;)
3枚目は,昨年撮った物と同じもので,budoriさんのブログでご紹介いただいていました。
(雪景色はこちらこちら(夜編)

5枚目,最後の写真は,毎日研究室から眺めていた桜で,
病気ながらがんばっている姿を見せてくれていました。
元気で若い頃はこの上ない岩手大学の名木の一つであったに違いありません。
(むしろ今も名木であると思います)

しかし,これらの名木,こんな撮り方しかできずに・・・
まさしく,めん(い)ぼくない!
あぁこんどは皆様に面目ないです・・・(汗汗汗

岩手大学桜シリーズはあと2回続きます。
次回は皆さんと集合です!!

I saw fu-kuro san, rakuda san and nonoji san, I will introduce after this, at the day.
Before the meeting, I went to Iwate university at the first time in a while.
These trees are all great and beautiful trees in the univeristy.

The tree in the last picture had shown us the beutiful figure although he/she have a sick.
I believe the tree was(has been) one of the most beautiful tree in the univerisity.

The series of Sakura at Iwate university will continue for 2 articles.
At the next, I will join blogers!

by tktuyuki | 2011-05-10 23:05 |