人気ブログランキング | 話題のタグを見る

Duck and Windows






何回もご紹介していますが,私の父方の実家は宮城蔵王の遠刈田にあり,正月や盆はいつも行きます。
そちらに行ったときに必ず食べるのがこのカモそば。
最高にうまいので是非・・。
お店の名前は,「新楽」です。

I go to Miyagi Zao in every new years days and Bon season because my fathers are from there as I said many times in this blog.
And I have this Soba with duck whenever I go there.
I strongly recommend it.
The name of the restaurant is Shinraku.








そして蔵王にはまったく関係ないですがwindows 7のお話です。

前の記事で小型のノートPCを先月購入した(さっそく病院行きのやつです;)と申しましたが,
それに合わせて家のデスクトップPCの方もwindows 7に移行しました。

もともとヘビーゲーマーな私は,安定,軽いのXP信者だったのですが,
vistaも通り越し,最近は7も安定してきたしいいかなぁと。

で,実際使ってみると,Aeroきれー!デスクトップの壁紙をスライドショーにできるー!ガジェット便利ー!かっけー!はえー!安定しているー!と即7信者に・・・。

私はデュアルディスプレイにし少し大きめのモニターを使って,インターネットもテレビも音楽もフォトフレームもパソコンで・・・と,エンターテイメント・マルチメディアをすべてPCでしているのですが,そういう人には,7はおしゃれですし超お勧めです。

そして明日はintelの新しいCPUグループが発売ですね。
日曜にサンデーブリッジを発売するのはなかなかintelも粋です・・・。

と,PCに興味ない人にはまったく意味不明なお話でしたがお許しクダサイ。

Now, a story about Windows 7, not related to Zao at all.

I said that I bought a new small note PC in former article (and he is in a hospital).
Therewith, I installed Windows 7 into my home desktop PC.

I had admired Windows XP because I was a heavy gamer and I know XP is very smart, stable and light OS.
But, now, I dont play game so much and Windows 7 is now stable (and he is next OS of VISTA).

I was amazed Windows 7's beautiful desk top (Aero), gadgets, slid show on wall paper and speedy operation and boot!

Now, I have admired windows 7...

I have always used PC for all of entertainment and multimedia such as net surfing, listening music and watching TV, DVD and picture in home.

Windows 7 is very beautiful and I recommend it!

by tktuyuki | 2011-01-09 00:39 | 観光