Night scene @ Iwayama










For a break in snow, I show night scene of Morioka from Iwayama. Iwayama is a famous for seeing it. Morioka is not big city. However, in sunny day's night we can see the city with mountains(but when this pictures were taken, it was cloudy...). I missed in 4th picture. it was blurred. I will try to take more good pictures next time.

雪の休憩として岩山からの盛岡の夜景です。岩山は盛岡近郊にある山で,夜景が有名な場所です。盛岡はあまり小さな街じゃありませんが,夜景はこぢんまりしていてまとまっていますし,晴れの日は岩手山をバックに夜景を撮れます。が,今回は残念ながら曇り・・。さらに4枚目ぶれてるし・・・。次回再チャレンジ!

夜景がきれいなので,女性の方と行くことがあるかと思いますが,そのときはこういいましょう。
「君と一緒だといつも見ているこの夜景も,やけぃにきれいに見えるよ・・・」

そして明日から群馬へ出張へ。空いた時間で伊香保温泉にも行ってきます。カメラも一応持って行きますので,ご期待ください。でも荷物が重くなるのが・・・。

岩山の自販機
[PR]

by tktuyuki | 2009-11-26 22:57 | Comments(16)

Snow and Autumn leaf @ My campus Vol.3










Pictures of snow with pine river. Pine river doesnt remind Autumn but Japanese people may remind new year's days. Needle leaf tree's, not only pine tree, green is so match for snow. Then I found strange scene. A needle leaf was flying! Above it, snow was floating... It may be caused by spider silk...

今回は紅葉ではなく,松と雪のコラボレーションです。本当に松などの針葉樹林と松とはまっつぃんぐしますよね。きれいな色になっていました。

と,苦し紛れなダジャレを言っていると,空中浮遊している変な物体が・・・。よくよく見ると松がクモの糸につるされてるじゃないですか。さらに雪も一緒に・・・。なんかへんてこな光景でした。これを撮ってるときも寒くて息が白く,ファインダーがくもってしまいましたとさ。

はい。おそ”まつ”
[PR]

by tktuyuki | 2009-11-25 23:35 | | Comments(2)

Snow and Autumn leaf @ My campus Vol.2










Today's pictures are yellow and snow. Yellow is one of colors remind us Autumn. I found new greens covered white and surrounded yellow. Green under snow reminds spring coming. Is this the beginning of winter or the end of it???

今回は黄色+雪です。黄色もやはり赤に並んで,秋を連想させますね。がしかし,雪と落ち葉の下に緑の新しい芽が・・・。これは春を連想させますが・・・。ここは初冬でしょうか。それとも初春でしょうか。”諸説”呼びそうです。
[PR]

by tktuyuki | 2009-11-24 23:36 | | Comments(2)

Snow and Autumn leaf @ My campus Vol.1










Heavy snow came here! I had a drinking party in my laboratory at Saturday night and I stayed friend's home. When I got up with friends, we saw show as far as the eye can see. I was hangover but, I had to take them in picture! I went back my laboratory to have camera and took pictures with hangover... I took snows with red and yellow leaf owing to it. The old building is an old campus of my university.

やっと雪が積もってくれました!土曜日は飲み会で,友人宅に泊まったのですが,朝起きてみると一面雪,雪,雪。こりゃ撮らんとならんということで,二日酔いを振り切ってキャンパス内での撮影会です。おかげで紅葉+雪の写真が撮ることができました。合わせて,紅雪(降雪)なんちゃって。よくわかりませんね。あ,この古い建物は旧校舎らしいです。

というわけで,結構多くの写真を撮ってきましたので,しばらく紅雪をお楽しみください。
[PR]

by tktuyuki | 2009-11-23 11:23 | | Comments(14)

saying to myself...






I dont write in english because this is jast my monology.

イレギュラーでsnow記事の前に独り言をインタラプト。今日高松の池行って来たというのは一つ前の記事で言った通りですが,小鳥さんも撮ってきたんです。いや望遠買った理由もこういう小鳥ちゃんを撮りたかったんですが,やっぱり300じゃたりねぇっす。しかも夕暮れだったから暗い暗い。サンニッパ欲しいよといってもそんなの無理無理。今回のはセグロセキレイ(たぶん)とキツツキのコゲラ。小さくしか写せずて鳥ミング。コゲラもこげらもんしか撮れへんでした・・・。

てなわけで早速打開策を検討。まずは価格ドットコムでテレコンをチェック。うーんケンコーのpro300 1.4x DGX安いし良さそうだ。あ,でもシグマのAPO TELE CONVERTER 1.4x EX DGはかなり相性,あ,いいっしょー,なかんじらしい。でもAFがやっぱり効きにくくなるのかぁ。これらにしようと思ってたら,本当はつけられない純正TC-14E2の内部の爪を切ってつけてる人もいる。ていうかこれが一番良さそう・・・でも,pro300の新型とあまりかわりないらしい・・?。Amazonでチェックしたら35k円。てっいうか,ちょっとちょっと,ニコン5000円キャッシュバックキャンペーンってなによなによ!!知ってれば望遠の購入もう少し我慢してたのに・・・・。欲しくてすぐ購入するとこうにゅうことになるのかしら・・・?きぃー!

という状況です。どなたかテレコン試された方いらっしゃいましたら,ご意見ください。

とりあえず明朝またチャレンジしよう・・・。
[PR]

by tktuyuki | 2009-11-22 21:05 | | Comments(4)

The autumn sunset at Takamatsu Pond








The sunset after Iwate park at Takamatsu pond. As you know the sunset in Autumn is very beautiful. The red color seems barning of sky...

Today I went there and go to hill around the pond. I was shocked by my little stamina. So I have all equipment and walked about 2 hours to increase stamina. Then, I found some good place to take Mt. Iwate. After next articles "Snow and Autumn leaf at University", I will show Mt. Iwate in early winter.

前の記事で予告しました,岩手公園後の高松の池での夕焼けです。すごい色がきれいでした。こういう秋の夕焼けをじっくり見るのは初めてな気がします。写真やっててよかったと思わせてくれる瞬間です。でも,夕焼けシリーズでいろいろなところの夕焼け見せれればよかったですね。夕焼けなだけに,3セット分。

さて,今日は体力増強のため一脚を除く全装備を担ぎつつ,高松の池周辺の丘を歩き回ってきました。2時間ぐらいでしたが,少し疲れつつも,やはり撮影中は休憩になるのでちょうどいい運動になります。何個か,岩手山がきれいに見える場所もみつけましたので,次の雪+紅葉の記事が終わったらそちらもお見せします。
[PR]

by tktuyuki | 2009-11-22 16:49 | 岩手風景 | Comments(8)

Autumn leaf at Iwate park Vol.3








The sunset is very early in Autumn. The sky becomes orange color at about 3 or 4 PM. The color makes me sad a little and let me know time to go back home. After here, I went to Takamatsu pond. I could take beautiful color after the sunset. I will show them in the next.

本当に秋は日没が早く,午後3時頃には悲しい色になってきますよね;本当に悲しい気分になります。ここの後,高松の池で夕焼け撮って帰りました。それは次にお見せしますのでお楽しみにしていてください。

さて,今日やっと雪が積もってくれました!というわけで二日酔いに負けず,まだ雪が降っていた朝に撮ってきましたので,雪+紅葉@岩手大学もその次にアップします。でも雪が降り積もるなか撮るのは大変でした。雪は寒いっすのう。
[PR]

by tktuyuki | 2009-11-21 12:04 | 紅葉 | Comments(8)

Autumn leaf at Iwate park Vol.2








There are some ponds and waterway connected to river Nakatsu in the park. We can see a scene like Japanese garden with bridges above waterway and them. It seems that the waterway is so clean that fire flies come there in summer season. I found small fall in the waterway. I tried slow shatter at the first time. And near the fall, a Henteko plushie was on a tree. He had very strange face and red body.

岩手公園には池や,中津川に繋がっている水路が何個かあり,橋や木々と合わせて日本庭園チックになっています。水路の水はかなりきれいらしく,蛍の里になってるらしいです。で,そこでたまたま小さい滝を見つけたので,後輩に三脚を借りてスローシャッターを初体験。意外にきれいに撮れた気がします。そして,その直ぐ近くには赤い変人が・・・・。なんですかねこれ・・・。赤い顔なだけに体中かゆそうな顔してます。「あー,かいー」
[PR]

by tktuyuki | 2009-11-20 12:52 | Comments(2)

Autumn leaf at Iwate park Vol.1










Iwate park is placed near center of Morioka city. It is ruin of Morioka castle and the stone walls are remained. There are many trees and beautiful Japanese garden with them. We can enjoy beautiful scene each season.

Today, I show Iwate park on autumn. Color changes are very good. But my pictures are not so good... I need more learning...

というわけで,紅葉@岩手公園です。そんなおもしろい写真はありませんが,それでもVol.3ぐらいまで行っちゃいます。ご存じの通り,岩手公園は盛岡の中心近くにある公園で,盛岡城跡となっております。石垣+木々+日本庭園をごらんになることができます,がなかなかその雰囲気を出せる写真が撮れませんでした。雪つもったら再チャレンジ・・・。今はもう紅葉も枯れ,雪が降るのを岩手公園の雰囲気を出せていない写真とまつばかりで,まさしく,”せつ”ない気分です・・・。
[PR]

by tktuyuki | 2009-11-19 12:26 | 紅葉 | Comments(4)

Henteko birds










Many birds are in Takamatsu pond. So when i wanna take birds, i will go there. I show some pictures taken yesterday because i am happy with my new lens.

新しいレンズが嬉しいので,昨日に引き続き鳥等を。おもしろくない絵ばかりですが・・。高松の池にはかなり多くの鳥がいます。鳥とりにはぴったりです。鳥を撮るには”とり”あえず池に行け。なんか使い回し過ぎですよね・・・。

さて,次こそ紅葉@岩手公園です。
[PR]

by tktuyuki | 2009-11-17 07:51 | | Comments(4)