人気ブログランキング | 話題のタグを見る

A new pal






田沢湖ー八幡平,天気が良くとてもきれいで,楽しかったです。
そのシリーズが始まる前に・・・
先日,風景撮りをしているときにやはり標準ズームはひつようということに気づいたわけで・・・

The weather was very fine yesterday.
I could see good scenes at Tazawako and Hachimantai.
Just before starting the series,,,
I realized that a normal zoom lens is needed for taking pictures of landscapes....

















Sigma 17-50mm F2.8 EX DC OS HSMを買ってしまいました・・・。
このレンズ,15マン以上する純正17-55DX F2.8に匹敵するとの情報が各所から・・・。
さっそくホームの高松の池,岩手大学で試写。まとめは以下の通りです。

利点
・噂通りのものすごいシャープ,解放からやばいっす。
・ボケもまぁまぁきれい
・AFかなり早い
・重くない

欠点
・17~30付近でゴーストがかなりでる。
・ズーム回転方向が純正と逆(笑
・ズーム,ピントリングの堅さ,スイッチ類,肌触り,見た目等の作りが純正には勝てない
・フードがとれやすい

と,作りはおいといて,実力はかなりもので,
一瞬ゴーストが目立つとき16-35Nにすればよかったかなとは思いましたが,ものすごく満足です。
かなりおすすめです。

あとはこれと,70-200 2.8があればまずまず撮りたいものは撮れるかなと。
え?
最近ヤフオクに張り付いています・・・。そう,沼のオクに・・・。

次回からは田沢湖ー八幡平編をお送りします。


I bought Sigma 17-50mm F2.8 EX DC OS HSM.
Some people and journals say that it is comparable with Nikon 17-55 DX, is 3 times higher cost.
I tested the 17-50 at Takamatsu pond and Iwate university, my home ground.

Advantages:
・Excellent sharpness from F2.8 and good contrast.
・Bokeh is so so
・Very fast AF
・Not so heavy

Disadvantages:
・The heavy ghost appears with range of 17-30.
・The direction of zoom ring is opposite with Nikon's.
・Zoom and pint rings, switches and look and feel of the body is bad comparing with Nikon's

The performance of lens is very good, except the body.
I thought that I should buy Nikon's 16-35 with the heavy ghost.
However, I changed my mind with the pictures the lens make and the cost.
It is recommended so much.

I think that I could take all pictures I want with 70-200 2.8.
Im planning to buy it....

Well, the next is Tazawako and Hachimantai.

by tktuyuki | 2010-10-03 10:05 | 機材