人気ブログランキング | 話題のタグを見る

Just before fireworks at Ishidoriya











さて,花火第二弾は石鳥谷夢祭りです。
石鳥谷は今や合併されて花巻市になってしまいましたが,旧石鳥谷町の皆さんが沢山あつまっていました。
会場も広いし,人もそんなに混まずにですし,さらに駐車場も無料でさらに広く余裕で止めれるというとてもいいお祭りです。
屋台も沢山でてましたね。
さすがに,石ドリアはありませんでしたが・・・。

花火は5000発と若干少ないですが,一つ一つが大きくなかなか見応えがありました^^
今回はいろいろとレンズをありったけ変えてやってきました・・・。
できは・・・。次回をお楽しみください;
(でも24域が足りず・・・16-35が欲しい;)


The second series of fireworks is at Ishidoriya Yume festival.
Ishidoriya town is merged into Hanamaki city few years ago,
but many ishidoriya people came this festival.
The venue is very big and is not crowded.
Moreover, the parking area is very big and free, and the road is not crowded.
It is very recommended festival to see and to take pictures of fireworks.

The number of fireworks was 5000 and is not so many (Fireworks at Tonans had 10000).
But, each firework was big and impressive!
I could take some not bad pics. Please expect it!

by tktuyuki | 2010-08-14 13:10 | お祭り・イベント